Publieksverkiezing Gezond Oost gewonnen door Helal buurtsuper

Publieksverkiezing Gezond Oost gewonnen door Helal buurtsuper

Buurtbewoners uit de Dapper-, Transvaal- en Indische buurt konden de afgelopen weken een stem uitbrengen op de ondernemer die volgens hen de grootste stappen heeft gezet om het voedselaanbod gezonder te maken. Helal Buurtsuper is als trotse winnaar uit de bus gekomen met maar liefst 234 stemmen.


Steeds meer ondernemers zetten zich in voor een gezonder voedselaanbod. Op www.ondernemersvooreengezondamsterdam.nl is een greep uit deze ondernemers te vinden, maar nog lang niet alle ondernemers die dit belangrijk vinden hebben zich aangesloten. Daarnaast weten veel buurtbewoners vaak niet wat ondernemers zoal doen om de omgeving gezonder te maken.

Om die reden is in Stadsdeel Oost de Publieksverkiezing GO gestart. Buurtbewoners uit de Dapper-, Transvaal- en Indische buurt konden de afgelopen weken een stem uitbrengen op de ondernemer die volgens hen de grootste stappen heeft gezet om het voedselaanbod gezonder te maken.

 

Helal buurtsuper wint met meer dan de helft van de stemmen

Helal Buurtsuper is als trotse winnaar uit de bus gekomen met maar liefst 234 stemmen. Eigenaresse Ayse Yuksel verteld hoe bijzonder het voelt dat al deze mensen hebben gestemd. “Iedereen die iets bij ons koopt is niet zomaar een klant, maar echt onze buren. We hebben een band en iedereen is altijd welkom.”

Wat bij Helal Buurtsuper direct opvalt is het imposante aanbod aan verse groente en fruit, prachtig uitgestald buiten de winkel. Zelfgemaakte tapenades met verse kruiden, tapas en olijven vullen de vitrine achterin de winkel. Onderneemster Ayse Yuksel: “Om kinderen kennis te laten maken met een gezonde snack krijgen zij van ons altijd een lekker stuk fruit.”

“De betrokkenheid en het enthousiasme van alle ondernemers tijdens de verkiezing was voelbaar in de wijk, het leefde echt. Helal Buurtsuper was direct vanaf het begin erg gemotiveerd en ondernam tijdens de campagne steeds meer stappen voor een gezonder aanbod. Zo verdween bijvoorbeeld al het snoep bij de kassa”, vertelt Nathalie Oldenstam, actief betrokken bij de Publieksverkiezing GO en werkzaam voor de stichting Kids van Amsterdam Oost.

Maarten Porter: “Ik vond het ontzettend mooi om te zien hoe trots deze ondernemers op hun prijs zijn en ze hebben ‘m echt verdiend. Ik hoop dat dit andere ondernemers ook aanspoort om meer met gezonde producten te werken!”